Fri frakt på beställningar över 999kr!

Frakt, retur & reklamation

Är du företagare och önskar köpa löshår från oss till förmånliga priser då har du kommit rätt.

Med ett brett urval av produkter så kan vi alltid erbjuda passande produkter för kunder med olika önskemål, krav och karaktär. Du som företagare kan välja det som passar just dig och dina kunder.

Beroende på din inköpsvolym kan du spara tusenlappar och samtidigt erbjuda dina kunder högkvalitativt löshår.

Kontakta oss på info@xtensionsbolaget.se för vidare information.

Frakt

Vi levererar samtliga ordrar inom Sverige inom 1-5 (vardagar) efter att beställningen inkommit till oss. Har du inte fått din beställning inom 5 arbetsdagar efter beställning ber vi dig kontakta vår kundservice. För alla beställningar över 999kr erbjuder vi GRATIS frakt till postombud. För beställningar under 999kr eller beställningar utomlands beror fraktpriset på paketets vikt och önskad leveransform.

SLUT I LAGER, NÄR KOMMER DEN IN IGEN?

Om en produkt mot förmodan skulle vara slut i lager så ber vi dig kontakta oss på info@xtensionsbolaget.se. Leveranstiden kan variera beroende på vilken produkt det gäller.

Retur

Vi har en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar efter att du mottagit din artikel för att begära retur. För att vara berättigad till retur måste din artikel vara i samma skick som att du mottagit den, oanvänd eller med taggar och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller beviset på köpet. För att starta en retur kan du kontakta oss på info@xtensionsbolaget.se. Om din retur accepteras skickar vi dig en returetikett samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på info@xtensionsbolaget.se

Skador eller fel artiklar

Kontrollera din beställning vid mottagning och kontakta oss omedelbart om artikeln är defekt, skadad eller om du fått fel artikel. om du upptäcker något fel i leveransen så ska detta meddelas till oss direkt via e-post senast 2 dagar efter mottagandet. Vid utebliven rapportering inom 2 dagar så anses leveransen vara korrekt och uppfylld.

Utbyten

Vill du byta ut din produkt är det enklast att skicka tillbaka varan du har, och när returen godkänts så gör du ett separat köp för den nya artikeln.

Återbetalningar

Återbetalning och makulering av köpet sker då vi har fått varan i retur. Kom ihåg att du ansvarar för att varan kommer fram till oss i befintligt skick.

Reklamation

Vid reklamationsärenden ber vi dig fylla i formuläret nedan med fullständig beskrivning av felet på produkten. Därefter skickar du tillbaka varan så att vi kan göra en bedömning av produkten.

Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel på produkten. Det innebär att reklamationsrätten inte omfattar fel som t.ex. orsakats av normalt slitage, felaktigt användande, eller om du ändrat varans ursprungsskick genom färgning, slitage eller andra ingrepp.

Om reklamation avser hår som lossnar eller andra fel som beror på felaktig insättning så hänvisar vi dig till person/salong som utfört arbetet då denne står ansvarig för arbetet som utförts. Vi kan omöjligen säkerställa kompetens eller utbildning inom hårförlängning hos personen som utfört själva arbetet och insättningen. Användningstiden av produkten räknas alltid från leveransdatum med max 10 dagars marginal, om man beställt hår men inte satt in håret direkt så måste detta styrkas med giltigt kvitto som visar att insättningen gjordes senare än leveransdatumet.

För att vi ska kunna göra en bedömning av produkten så måste varan sändas till oss tillsammans med en utförlig beskrivning av problemet samt hur varan har använts och skötts.

Vi har lagt upp skötselråd för löshår på vår sida för att du som kund ska kunna njuta av ditt löshår så länge det går med bästa kvalitén, vi ansvarar och ersätter inte artiklar som använts eller skötts på annat sätt än våra anvisningar. Ingen reklamation godkänns ifall löshåret färgats eller behandlats på annat sätt än våra skötselråd och anvisningar.

Om varan efter bedömning anses vara defekt/felaktig ersätts du i första hand med ny vara. Om ny vara inte kan skickas till er så ersätts ni med totalbeloppet inkl. fraktkostnader genom återbetalning till ert konto.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, läs mer på deras hemsida www.arn.se, Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm.

Returadress:

Xtensionsbolaget Sverige AB
Lorensborgsgatan 4
217 61 Malmö

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta oss på info@xtensionsbolaget.se

Vid reklamation, vänligen fyll i formuläret nedan och få med följande information:
 • Ange om det är en retur eller reklamation
 • Ange ditt ordernummer
 • Beskriv ditt ärende och varför du vill reklamera, gärna bifoga bilder om det finns
 • Beskriv hur du skött håret samt vilka produkter du använt

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomGå till shoppen